Eurooppa Tanska

Legolandin hinnat – ja pari tärkeää opetusta

Kuinka paljon maksaa matka Legolandiin? Tämä kysymys toistuu netin keskustelupalstoilla kerta toisensa jälkeen – erityisesti kesän lähestyessä. Perheet alkavat suunnitella kesälomamatkoja, ja monen haaveissa on ollut jo pitkään päästä Legolandiin.

Myös vuosi sitten kirjoittamani samanniminen teksti keikkuu luetuimpien listallani kuukausi toisensa jälkeen. Sen pariin löytää hyvin moni lukija, joten aihe selvästi kiinnostaa suomalaisia. Sama käsitys oli myös Kööpenhaminan lentokentän autovuokraamossa, jonka työntekijät kertoivat lähes jokaisen autoa hakevan suomalaisen olevan matkalla Billundiin – etenkin jos mukana on lapsia.

Legolandin matkoihin liittyy vahva kuvitelma, että sinne lähteminen vaatii lottovoiton tai muhkean perinnön. Tämä pitääkin täysin paikkansa, jos lähtee matkaan matkatoimiston avustamana. Viime keväänä vertailin matkatoimistojen pakettimatkojen hintoja, ja kyllähän niiden hintalaput tuntuivat aika hurjilta viisihenkiselle perheelle. Toisaalta rahalla saa helppoutta, joka myös on monille tärkeää.

Koska tämä aihe on kiinnostanut minua vuoden takaisesta Legolandin matkastamme lähtien, päätimme elokuussa lähteä uudelleen tuonne tanskalaiseen ihmemaahan. Nyt kuitenkin lähdimme matkaan täysin omin avuin ja rahapussin ammottava pohja kirkkaana mielessä. Yritimme selviytyä viikonloppumatkasta Tanskaan mahdollisimman edullisesti, kuitenkaan menemättä liiallisuuksiin.

Matkat Helsingistä Billundiin ja takaisin

Yksi matkojen suurimmista menoeristä on se jo kotona syntyvä osuus eli lennot. Billundiin pääsee Finnairin suorilla lennoilla, ja joskus sinne jopa näkee tarjouksiakin, mutta yleensä aina on halvempaa lentää Kööpenhaminaan.

Meillä kävi tällä kerralla erityisen hyvä onni, sillä nappasimme jo helmikuussa Norwegianin lennot, jotka maksoivat 19 euroa / suunta. Koko perheen lentojen hinnaksi tuli siis 190 euroa. Noin hyviä tarjouksia tulee vastaan harvoin, mutta Norwegianilla pääsee usein Kööpenhaminaan ja takaisin alle sadalla eurolla.

Kööpenhaminasta siirryimme Billundiin vuokra-autolla, jonka nappasimme mukaan jo Kastrupin lentokentältä. Lentomme oli perillä vasta kahdeksan jälkeen illalla, minkä vuoksi meidän oli viisainta ajaa suoraan vähän kauemmas Kööpenhaminasta, josta seuraavana päivänä kuitenkin oli tarkoitus jatkaa kohti Billundia. Majoitusten hinnat kun olivat aika lailla erilaiset Kööpenhaminan ulkopuolella.

Belaegningen

Minä päädyin vuokraamaan auton Alamon kautta. Alamo oli meille tuttu yritys jo vuosien takaisin Floridan matkan ansiosta, joten uskalsin tarttua heidän tarjoukseensa. Auto maksoi perjantaista maanantaihin yhteensä noin 300 euroa, ja hintaan sisältyi kaksi turvaistuinta ja toinen kuljettaja.

Luottokortilta napattiin tietenkin myös monen sadan euron vakuusmaksu vahinkojen varalta, mutta onneksi olin osannut varautua tähän, ja luottokortilla oli tilaa. Alamon kanssa kaikki sujui muutenkin mukavasti – tosin tilatun farmariauton sijaan he päättivät korottaa meidän autoluokkaamme ja antoivat uudenkarhean Audin, joka kyllä oli hieno ja kiihtyi nopeasti, muttei ollut kätevimmästä päästä perheautona. Vuokraamon poikien olikin vaikea uskoa, kun en hihkunut onnesta palauttaessani autoa, vaan vähän jaksoin narista sen koosta. Heidän mielestään kun autoluokan ylennys oli ollut hieno teko.

Bindelsbolsgård

Näillä summilla saisin siis nopeasti laskettuna matkallemme Helsingistä Billundiin ja takaisin hinnaksi noin 600 euroa, kun lasken bensamenot vähän yläkanttiin. Tällä rahalla emme olisi lentäneet Billundiin edes tarjouslennoilla.

Mukavat perhemajoitukset

Suurin yksittäinen menoerä matkoilla ovat aina majoitukset – ne kun eivät voi olla vain vuodepaikkoja suuressa salissa. Lapset väsyvät matkalla helposti, joten heillä täytyy olla hyvä paikka levätä ja rentoutua.

Tällä kertaa olin varannut kaikille kolmelle yölle eri majoituksen: vaihdoimme siis majapaikkaa joka päivä. Teimme näin siitä syystä, että halusin päästä kokeilemaan erilaisia vaihtoehtoja.

Belaegningen

Ensimmäisen yön vietimme vaatimattomimmin: Belaegningen-niminen hostelli Hvidovressa noin puolen tunnin ajomatkan päässä Kastrupin lentokentältä maksoi yhdeltä yöltä noin 95 euroa. Hintaan sisältyi huone, josta itse asiassa yhden oven takaa löytyi kaksi huonetta, joista toisessa oli kaksi kerrossänkyä ja toisessa yksi kerrossänky ja yksi tavallinen sänky. Meillä oli siis käytössä yhteensä seitsemän sänkyä, joista kaksi jäi täysin käyttämättä. Tämä huone oli kuitenkin yksi hostellin ainoita, joissa oli oma kylpyhuone.

Belaegningen myös hieman muutti minun suhtautumistani hostelleihin. Kun aiemmin mielessäni ovat välkkyneet juuri nuo nuorison juhlapaikat, oli Belaegningen ainakin hyvin eri ikäisen väen suosiossa. Kahden suuren huoneen ja kylpyhuoneen lisäksi meillä olivat käytössä hostellin yhteiset tilat ja hyvin varusteltu yhteiskeittiö. Sinne haimme yöllä huoltoasemalta aamiaistarpeita, jotka oli aamulla helppo hakea omaan huoneeseen. Muutenkin hostelli oli kaikin puolin siisti ja viihtyisä.

Seuraavaksi yöksi suuntasimmekin sitten maaseudulle. Olin varannut asunnon Bindesbolgård Farm Holiday -nimisestä maatilamajoituksesta. Hintaa asunnolle tuli noin 134 euroa, ja siihen kuului täysin varusteltu kahden makuuhuoneen huoneisto. Tämän lisäksi maksettavaa tuli lakanoista, jotka eivät kuuluneet hintaan: viiden hengen lakanat maksoivat yhteensä 34 euroa. Maatila tarjosi paljon muutakin vastinetta rahalle, mutta siitä kerron myöhemmin omassa tekstissään.

Bindelsbolsgård

Viimeisen yön vietimme Legolandin ytimessä Legoland Holiday Villagessa. Niin Legolandin hotelli kuin tämä oma lomakyläkin painivat täysin eri mittaluokassa viihdykkeiden samoin kuin hinnan osalta. Yksi yö pienessä mökissä maksoi noin 170 euroa, minkä lisäksi yhden yön lakanamaksu oli 67 euroa. Kyllä, luitte aivan oikein.

Legoland Holiday Village on kallis majoitus, mutta sillä on hyviäkin puolia: se sijaitsee aivan huvipuiston porttien vieressä, se on suuri leirintäalue kaikkine palveluineen, ja matkan pääkohde eli legot ovat koko ajan mukana. Lisäksi majoituksen hintaan kuuluvat sisäänpääsyt huvipuistoon, mitä minä en tiennyt majoitusta varatessani. Mielestäni tämä on erittäin hyvä etu Billundiin saapuvalle perheelle.

Legoland Holiday Village

Yhteensä siis majoituksemme maksoivat 500 euroa, kun mukaan on laskettu lähes sadan euron lakanapaketit. Tiesin toki etukäteen, että näissä kahdessa paikassa on lisämaksu lakanoista ja pyyhkeistä, mutta tuon lisämaksun suuruus tuli kyllä täytenä yllätyksenä. Jos nyt tekisin matkan uudelleen, ottaisin ehdottomasti omat lakanat mukaan, ja jättäisin vaikka pari vaatekertaa kotiin. Tai kävisin ensimmäiseksi Jyskiltä hakemassa halvat lakanat koko porukalle.

Ilmaiseksi Legolandiin

Usein Legolandin matkaa suunnitellessa ihmiset kuvittelevat itse huvipuiston olevan kallis vierailukohde. Toki sisäänpääsyn hinnat pyörivät 50 euron tietämillä, mutta hyvin harvan vierailijan tarvitsee tuota normaalihintaista lippua ostaa.

Yleisin tapa säästää sisäänpääsyssä ovat muropakettien ja lego-lehtien etukupongit. Tänä vuonna Kellogg’silla on ollut kampanja, jossa heidän muropakettiensa takapahvista leikatulla kupongilla on päässyt Legolandiin puoleen hintaan. Lähes kaikista marketeista löytyvästä lego-lehdestä taas on voinut napata matkaan kupongin, jolla lapsi pääsee ilmaiseksi maksavan aikuisen kanssa.

Legoland

Minäkin olin varautunut kaikenlaisilla kupongeilla ja olin laskenut tarkkaan, kumpi vaihtoehto tulee viisihenkiselle perheelle edullisemmaksi, kunnes törmäsin vieläkin halvempaan vaihtoehtoon: nimittäin täysin ilmaiseen. Ollessani yhteydessä Legolandin toimistoon minulle kerrottiin, että kun yövyn Legoland Holiday Villagessa, sisäänpääsy huvipuistoon kuuluu normaalisti majoituksen hintaan. Harmillisesti näin vain ei ollut meidän tapauksessamme, sillä olin varannut majoituksen Booking.comin kautta. Ilmaisen sisäänpääsyn saa vain, jos on tehnyt varauksen suoraan Legolandin kautta. Onneksi toimiston väki tunsi sääliä näin huonoa matkanjohtajaa kohtaan ja antoi meille sisäänpääsyliput mokastani huolimatta.

Vaikka majoitukset Billundin ja erityisesti Legolandin ulkopuolella ovat selvästi halvemmat, kannattaa kuitenkin laskea myös tämä mahdollisuus: esimerkiksi meidän perheeltämme normaalihintaiset sisäänpääsyt Legolandiin olisivat maksaneet noin 200 euroa, joka on reilusti enemmän kuin yhden yön majoituksen hinta Legoland Holiday Villagessa. Majoittumalla Holiday Villageen pääsimme huvipuistoon maksutta.

Rahankäyttö huvipuistossa

Isommalle perheelle yksi suuri menoerä ovat ruokailut. Kaikki täytyy ruokkia tasaisin väliajoin tai muuten matkaseurana on vain kasa kiukkupusseja. Ruokailu Legolandissa ei ole halpaa – kuten ei missään huvipuistossa. Oheismyynnin avulla huvipuistot kasvattavat tulojaan merkittävästi.

Jos haluaa säästää ruokakuluissa, kannattaa laatia suunnitelma etukäteen. Syödäänkö runsas aamiainen, missä vaiheessa päivää tarvitaan kunnon ateria, ja kuinka paljon välipaloja perhe tarvitsee? Nämä asiat ovat yksilöllisiä, minkä vuoksi kaikkien kannattaa miettiä vastaukset näihin juuri oman perheensä kannalta.

Legoland

Jos luvassa on hotellin runsas aamiainen – ja kaikki pystyvät syömään aamulla – saattaa huvipuistopäivän selvitä pienemmillä aterioilla. Tuolloin huvipuiston kojuista saa hodareita ja pientä naposteltavaa. Saattaa myös olla hyvä idea ostaa kaupasta eväitä mukaan. Myös huvipuiston hampurilaisravintola Burger Kitchen on mielestäni käymisen arvoinen: hinnoiltaan ja tarjonnaltaan se vastaa tavallista hampurilaisravintolaa.

Jos taas perhe on huvipuistopäivän aikana vailla tuhdimpaa ruokaa, yksi vaihtoehto ovat huvipuiston buffet-ravintolat. Me kokeilimme nyt Polar Pizza & Pastaa, jossa saa syödä pizzaa, pastaa ja salaattia niin paljon kuin haluaa. Myös juomat ja jälkiruoat kuuluvat hintaan. Polar Pizza & Pastan hinnat ovat noin 25 euroa aikuiselta ja 12,50 euroa lapselta. Kaksivuotias söi ilmaiseksi. Tämä on ihan hyvä vaihtoehto nälkäiselle perheelle, joka haluaa katsella pingviinejä ruokailun lomassa.

Jos taas tuhdimpi ruoka jätetään iltaan, saattaa olla viisasta suunnata pois huvipuiston alueelta. Billundin keskustasta löytyy joitakin ravintoloita, ja myös huvipuiston vieressä sijaitsevasta Lalandiasta löytyy monia normaalihintaisia ravintoloita. Jos majoitus on jossain Billundin ulkopuolella, löytää edullisempaa ruokailua varmasti niiltä suunnilta.

Ruokailujen ja lego-tuliaisten lisäksi huvipuistossa ei rahaa tarvitse juuri mihinkään. Puistosta löytyy ihan pari maksullista laitetta, kuten kullanhuuhdonta Legoredossa, mutta me emme ole kokeilleet niistä mitään. Valtavasta huvipuistosta löytyy niin paljon ilmaista tekemistä, ettemme ole kokeneet tarpeelliseksi kokeilla maksullisia.

Yhteenveto kustannuksista

Perhematkasta Legolandiin pystyy tekemään juuri niin kalliin kuin haluaa. Valitsemalla helppoutta ja Legolandin läheisyyttä saa rahaa kulumaan, mutta toisaalta kokemus on hieman erilainen. On siinä jotain hauskaakin sukeltaa pariksi päiväksi lego-maailmaan.

Matkan suurin kuluerä ovat liikkuminen ja majoitukset: lentojen hintoja kannattaa seurata, ja kannattaa aina tarkistaa myös mahdollisuus lentää Kööpenhaminaan. Vajaan kolmen tunnin ajomatkalle osuu paljon tanskalaista maalaismaisemaa, johon voi pysähdellä muutenkin. Jos taas aikataulu on hyvin kiireinen, kannattaa siirtymät suunnitella sujuviksi.

Legoland

Majoitusten selkein ohjenuora on se, että mitä kauempana Legolandista majoittuu, sitä halvemmalla pääsee. Esimerkiksi Vejlestä on hyvin lyhyt ajomatka Billundiin, ja majoitukset ovat huomattavasti edullisemmat. Myös osa valmismatkojen järjestäjistä majoittaa ryhmänsä Vejleen. Kannattaa kuitenkin laskea lippujen hinnat, sillä Legolandin omiin majapaikkoihin sisältyvät ilmaiset sisäänpääsyt saattavat laskea majoituksen hinnan niin alas, että se on kauemmas lähtemistä kannattavampaa.

Ruokailuja kannattaa suunnitella: kaikkein kalleimmaksi tulevat hirveässä nälässä napsitut välipalat. Suuressa nälässä buffet-ateria saattaa olla kannattavin, kun taas illalla on ehkä viisainta suunnata huvipuiston ulkopuolelle syömään.

Ja sitten ne katkerat opetukset

Varaa majoitukset suoraan

Tärkein opetus oli, että älä varaa majoitusta Booking.comista! Olen jo kauan tiedostanut, että varauspalveluja kannattaa käyttää majoitusten ja hintojen vertailuun, mutta varaukset kannattaa tehdä suoraan majapaikasta. Laiskuuksissani olen kuitenkin kerta toisensa jälkeen varannut Booking.comin kautta – mutta en varaa enää. Jos Legoland tarjoaa heidän kauttaan varattuihin majoituksiin ilmaisen sisäänpääsyn huvipuistoon, ei ole mitään järkeä käyttää varauspalvelua. Majoitus kun oli molemmissa paikoissa samanhintainen.

Legoland

Yksi päivä ei riitä Legolandissa mihinkään

Kun vuosi sitten kävimme keskimmäisen lapsen kanssa tutustumassa Legolandin mahdollisuuksiin, vietimme huvipuistossa melkein kaksi kokonaista päivää. Nyt jossain omituisessa mielenhäiriössä järkeilimme miehen kanssa, että yksi päivä huvipuistossa riittää. No ei se riitä! Emme ehtineet katsoa läheskään kaikkea katsomisen arvoista, ja lopulta Legoland jäikin lapsille aika toissijaiseksi kohteeksi muiden matkan aikana koettujen asioiden rinnalla. Legolandiin kannattaa siis varata aikaa – varsinkin kun kahden päivän lippu ei ole juuri yhden päivän lippua kalliimpi.

Kannattaa myös tarkistaa aukioloajat huolella: minä taitavana matkanjärjestäjänä luotin vanhoihin aikoihin, enkä huomannut, että elokuisena sunnuntaina huvipuisto menee kiinni jo kuudelta. Olimme laskeneet voivamme viettää alueella aikaa iltakahdeksaan asti, joten hämmennys olikin aikamoinen, kun piti kuudelta poistua alueelta.

Legoland

Omat lakanat kannattaa ottaa mukaan

Paikallinen erikoisuus vaikuttivat olevan lisämaksulliset lakanat. Näin oli Legoland Holiday Villagessa, mutta myös edellispäivän maatilamajoituksessa. Tiesin lakanamaksusta etukäteen, mutta varsinkin Legolandin 20 euron maksu per henki tuntui lähes kohtuuttomalta. Varsinkin, kun olimme jokaisessa majapaikassa vain yhden yön, eivätkä lapset koskeneet esimerkiksi pyyhkeisiin ollenkaan. Vaikka olimme liikkeellä vain käsimatkatavaroilla, olisimme saaneet tarvittavan määrän lakanoita ja pari pyyhettä pakattua mukaan. Jysk ei olisi myöskään ollut huono valinta.

Legolandin matka kannattaa siis suunnitella huolella. Monille matka Billundiin on pitkäaikainen haave ja vuosien säästämisen kohde. Silloin toki voi valita kalliimpiakin vaihtoehtoja, mutta myös pienemmällä rahalla on mahdollista päästä liikkeelle. Lähtemisestä ei siis ainakaan kannata luopua kalliiden hintojen takia.

Legoland

Täältä voit lukea tarkemmin tämän matkan majoituksista.

Täältä löydät kaikki Legolandista kirjoittamani jutut.

You Might Also Like...

11 Comments

13 lokakuun, 2017 at 11:00 am

Kiitos loistavista Legoland-postauksista. Olen hiljattain lukenut niitä useamman kerran 🙂 Olinkin jo ehtinyt odotella, että olisiko tulossa vielä tällaista tarkempaa kuvausta viimeisestä reissusta.

Kummityttöni on toivonut matkaa Legolandiin ja olen näiden sinun postaustesi ansiosta alkanut uskomaan, että sellaisen retken pystyisimme tekemään.

Norwegianin tarjoukset pelastavat paljon. Halvemmalla paikan päälle pääsisi vain liftaamalla. Hyvä vinkki siis. Varasitteko silloin jo helmikuussa majoituksen Legolandista? Oliko paljon vaihtoehtoja mistä valita?

Olen katsonut aika tarkkaan niitä Holiday Villagen hintoja ja ainakin niissä mökeissä, joita olen katsellut ensi kesälle niin sisäänpääsyliput täytyy maksaa erikseen, lakanoiden, camping-kortin, aamupalan ym. kanssa. Kahden päivän lipun hinta per henkilö on 280 kruunua eli huomattavasti edullisempi kuin sisäänpääsy muuten olisi. Onkohan tässä tapahtunut muutos, koska luin toisestakin blogista, että sisäänpääsy sisältyi mökin hintaan?

Olen myös miettinyt telttayöpymistä, mutta ehkä ihan siihen en ole vielä valmis ja telttapaikasta veloitetaan mielestäni aika korkea hinta yöltä Holiday Villagessa.

14 lokakuun, 2017 at 12:53 am

Kiva, että on ollut hyötyä. Minusta Legolandin matka on ehdottomasti mahdollinen: tärkeintä on edullisten lentojen löytäminen – etenkin, jos et halua vuokrata autoa. Silloin kannattaa yrittää päästä mahdollisimman halvalla Billundiin, koska siellä taas kaikki on lähellä. Minä varasin majoitukset vasta kesällä eli periaatteessa aivan liian myöhään – se vain on ollut minun tapani viime aikoina. Minusta kuitenkin tuntuu, että Legolandin oma hotelli ja Holiday Village pystyvät pitämään samat hinnat aina – niihin ei tarjouksia löydä. Majoitusvaihtoehtoja on paljon, mutta monet niistä ovat vähän Billundia kauempana. Minun käsittääkseni bussiyhteys Vejleen on ihan hyvä: sinne monet matkatoimistotkin majoittavat asiakkaitaan. Ja maatilamajoituksiin ei pääse kuin omalla autolla, kun taas Vejlen kaltainen lähikaupunki on myös julkisten kulkuvälineiden päässä.

Nuo Legolandin sisäänpääsyliput ovat hieman erikoinen tapaus: minäkään en tiennyt niistä mitään ennen kuin minulle kerrottiin lehdistötoimistosta, että ne kuuluvat aina majoituksen hintaan – jos vain majoitus on varattu suoraan heiltä. Tätä siis kysyisin ehdottomasti Holiday Villagesta erikseen. Minä olin yhteydessä lehdistötoimistoon kesällä, ja heidän mukaansa sisäänpääsy kuuluu ehdottomasti majoitukseen. On siis vaikea kuvitella, että tilanne olisi muuttunut. Jos haluat, voin kysyä heiltä tätä vielä uudelleen.

Camping-kortista yritin jopa kysyä Holiday Villagesta, mutten saanut mitään vastausta. Mitään sellaista emme mielestäni kyllä maksaneet. Jossain vaiheessa katsoin kortin hintaa, ja se taisi olla yhdeltä yöpymiseltä vain muutaman euron luokkaa eli ei mitenkään kallis. Lakanat tosiaan maksavat törkeän paljon: minä totesin, että olisimme kyllä saaneet lakanat tuotua käsimatkatavaroissa, jos olisin tajunnut niiden hinnan etukäteen. Ainahan sitä olisi voinut ottaa mukaan jotkut loppuunajetut lakanat ja jättää ne sitten roskikseen viemästä tilaa tuliaisilta.

Jos olisin sinä, ja olisin varma, etten halua ajaa Billundiin Kööpenhaminasta, yrittäisin ensin saada mahdollisimman edulliset lennot Billundiin. Majoituksen suhteen kuitenkin on muutamiakin vaihtoehtoja, joita voi miettiä lähempänäkin. Ainakaan Legoland Holiday Villagen suhteen hinnat eivät muutu. Billundin tapauksessa lennot ovat ne, joiden hinnat muuttuvat koko ajan, ja ne saattavat heilauttaa matkabudjettia suurestikin.

Ouza
    13 lokakuun, 2017 at 1:27 pm

Kannattaa myös muistaa (jos muukin kuin “se ainoa oikea” Legoland Billundissa kelpaa), että esimerkiksi Windsorissa on myös Legoland. On lähellä Heathrow’n lentokenttää ja Lontooseen ainakin välillä saa hyvinkin edullisia lentoja. Windsorista löytyy monenhintaista majoitusta ja myös siellä kannattaa harkita Legolandin yhteydessä olevaa Legoland Windsor Resort Hotelia. Erilaisia diilejä löytyy usein ja niiden vertailu kyllä kannattaa, mitä mihinkin kuuluu. Sesonkiaikana toki edullista hintaa on vaikea löytää, mutta jos matkustaa yhtään sesongin ulkopuolella, kannattaa harkita tätäkin kohdetta! Silloin toki huvipuiston kaikki palvelut eivät ole välttämättä avoinna, vaan esim. ravintoloista ehkä vain osa.

14 lokakuun, 2017 at 12:57 am

On oikein hyvä muistutus, että Legolandeja on muuallakin kuin Billundissa! Kollegani Kati Lähinnä kauempana -blogista ainakin kävi keväällä Orlandon Legolandissa, ja kehui sitä vuolaasti. Minä olen nyt kuitenkin ajatellut vain tätä Billundin Legolandia, koska Tanska tuntuu olevan lähimpänä meitä suomalaisia, ja on kyse siitä alkuperäisestä Legolandista. Olisihan se joskus kiva käydä katsomassa niitä muitakin – hyvä tietää, että ainakin tuonne Windsorin Legolandiin on helppo yhteys!

13 lokakuun, 2017 at 1:56 pm

Haluaisin lisätä aikaisempaan kommenttiini, että vielä aamulla tarkistaessani hintaa majoitukselle Holiday Villagessa niin sivusto tarjosi vain yöpymistä ilman sisäänpääsylippuja ja nyt iltapäivällä katsoin uudestaan niin nyt sivusto tarjosi jo ensi kesälle pakettihintoja. Olen vertaillut näitä mökkien hintoja monta kertaa ja miettinyt vaihtoehtoisia majoitusratkaisuja. En halua vuokrata autoa, joten näyttää siltä, että vähintään kaksi tai jopa kolme yötä on yövyttävä siellä mökkikylässä. Vejlessä rahalleen saisi ehkä enemmän vastinetta, mutta luin jostain, että sieltä kulkee aika harvakseltaan bussit.

Jenni
    31 toukokuun, 2018 at 1:26 pm

Hei ! Tietääkö joku, että mikä on tuon toisen päivän lippuhinta, jos ostaa ensimmäisen päivän lipun netistä online (joka siis halvempi). Meillä tosin kohteena Saksan Legoland. Olisin kiitollinen tiedosta.

31 toukokuun, 2018 at 10:29 pm

Moikka Jenni! Tanskan Legolandiin myydään joko yhden päivän tai kahden päivän lippuja, mutta Saksan Legolandiin näyttää olevan ainakin netin kautta vain yhden päivän lippuja. En tiedä johtuisiko siitä, että Saksan versio on jonkin verran pienempi, ja ainakin joidenkin mielipiteiden mukaan nähtävissä yhden päivän aikana. Toisaalta Legoland mainostaa heidän kauttaan majoittuville ilmaista kahden päivän lippua. Kannattaa muuten muistaa myös ne Lego-lehdet ja muropaketit, joista alennus- tai ilmaislippuja saa helposti!

Pia
    8 kesäkuun, 2018 at 7:25 am

Toisen päivän lippu oli 99 kruunua.

18 kesäkuun, 2018 at 9:50 pm

Tarkoitatko Pia Billundin Legolandia vai Saksan Legolandia, josta Jenni kysyi? Billundiin tosiaan myydään kahden päivän lippuja, koska puistossa riittää niin paljon ihmeteltävää, mutta Saksan vastaavaan en löytänyt hintoja kuin yhdelle päivälle.

31 elokuun, 2018 at 3:21 pm

Lähes vuoden suunnittelun, harkinnan ja haaveilun jälkeen lähdemme Legolandiin kuukauden kuluttua. Lennämme suoraan Billundiin ja olemme perillä kaksi yötä. Olen taas lukenut uudestaan näitä Legoland-postauksia. Yövymme ensimmäisen yön hotellissa ja toisen Holiday Villagessa Wild West -mökissä.

3 syyskuun, 2018 at 8:26 am

Ainakin olette tehneet suunnittelutyön huolella! Billundiin lentäminen on hyvä vaihtoehto, jos aikaa on rajallisesti, ja löytyy kohtuuhintaiset lennot. Lentokenttä on niin lähellä, ja alue muutenkin kompakti kulkemisen kannalta. Kyllä minusta Legoland on haaveilemisen ja käymisen arvoinen paikka – hyvää matkaa teille!